piątek, 22 maja 2009

Zarząd i Rada
PSM PRZYMORZE
Ul. Czarny Dwór 12
80-505 Gdańsk
Apeluję o pilne zajęcie się sprawami naszej spółdzielni .
Kiedy wybuchła ta sprawa ustawy z 2007 roku, która prostą drogą zmierza do likwidacji spółdzielczości mieszkaniowej w Polsce, a jest zamachem na spółdzielnie i w szczególności na ich majątek, a pod względem prawnym jest „bublem” nadającym się do kosza, wówczas apelowaliście do mieszkańców o wystąpienia do Rzecznika Praw Obywatelskich, że ustawa ta woła o „pomstę do nieba”. Stanęliśmy do apelu (nie wszyscy) , z różnym skutkiem. Mało kto , pod tymi naszymi listami chciał się podpisać . Wielu pukało się w czoło wołając: taka okazja a ja mam być przeciw, nawet w kościele mówili , że to dobre. Niemniej protesty poszły, (ja nawet dostałem list z biura Rz. Spr. Obywatelskich i trzymam go na pamiątkę).
Niestety od pewnego czasu sprawy poszły krzywo. Prezesi klapnęli z powrotem w swoje fotele, przewodniczący rad na swe stołki. Panowie do dzieła! To się samo nie rozwiąże. Trybunał zrobił swoje, orzekł że ustawa jest niezgodna z konstytucją. Dalej miały być wystąpienia do sądów, głownie o spowodowanie uszczerbku na majątku spółdzielni. Kto dał tym posłom prawo do rozdawania mienia spółdzielczego? Toć to gorzej jak bolszewiki, którzy mienie spółdzielni (nawet tych przedwojennych) uszanowali. W prasie („Twoja Gazeta”) czytamy że niektóre spółdzielnie „o coś” tam występują (że jakieś stowarzyszenie zarządców ma to załatwić- a jakie ono ma plenipotencje?). Szkoda, że nie myślą o nas, teraz wpadły marne grosze z uwłaszczeń, a za parę lat zabraknie funduszy na remonty i inwestycje odtworzeniowe. Kto ma kasę to się ze spółdzielczego na własny domek wyniesie, a co zresztą.
Oczekujemy konkretnych działań i to szybko ( za pól roku będzie już tylko, że „mleko się rozlało”), jeżeli nie to ja też się „uwłaszczę”, a nawet innych będę do tego namawiał.
Przepraszam że nie poszedłem na zebranie delegatów , ale na poprzednim jak wystąpiłem z wnioskami to mnie mało nie pobito, że tylko delegaci mają prawo.
Gdańsk21.05.2009 Roman Grabowski
Piastowska 68/d/3

Brak komentarzy: